Serviceberichten
Tuinieren met KIA
Een netwerk als KIA heeft onderhoud nodig. Maar wat voor onderhoud?
Een veelgehoorde wens is een nieuw platform maar die stamp je niet zomaar uit de grond. Wat we wel voor elkaar kregen, vertellen we hierna.
Shortcuts naar overzicht
Wat we heel vaak terugkregen, was de indeling van het platform. Mensen vinden het vaak lastig hun weg op Kia.pleio.nl te vinden. Een van de oplossingen daarvoor zijn themapagina’s. Neem bijvoorbeeld de pagina Open Overheid, een uitvalsbasis voor informatieprofessionals binnen de rijksoverheid. Die vind je rechtstreeks onder de knop Groepen in de menubalk. Of denk aan Grip op Informatie, te vinden onder “Direct naar” op de homepage.
Informatiecategorieën Woo
Op KIA worden regelmatig oproepen voor openbare reviews gedeeld. Iets nieuws dat we aanbieden is het faciliteren van zo’n review op het platform zelf. Neem bijvoorbeeld de informatiecategorieën van de Woo. Tot begin juni kon je reageren op de conceptdefinities en hulpmiddelen voor enkele informatiecategorieën zoals die in de Wet open overheid omschreven staan. We zien ons platform als een logische plek voor informele consultaties.
Doorlopend onderhoud
Een community onderhouden vraagt doorlopend werk. Dat betekent bijvoorbeeld dat we het ledenbestand terugbrengen naar actieve leden. Dat we goed kijken of de groepen nog voldoen en dat we daar waar nodig in snoeien. Waar we enorm blij mee zijn, is de start van onze nieuwe redacteur, die zich gaat ontfermen over statische informatie in de Kennisdossiers. Die informatie gaan we onderbrengen in de groepen, zodat je meldingen van updates kunt krijgen. Op basis van de opgehaalde behoeften gaan we meer praktijkverhalen brengen. Heb jij daar een goed voorbeeld van? Laat het ons weten!